Go Back   Subaru Impreza Forum - WRX STI Rally Performance Tuning > Subaru Impreza Technical Area > Technical General

Subaru Impreza Forum

Clutch
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 28 Jun 2004, 06:37 PM   #1 (permalink)
Senior Scooby
 
triplezoney's Avatar
 
Join Date: May 2004
Location: England lol
Posts: 1,385
Send a message via MSN to triplezoney
Clutch

When does the classic service include a clutch or do I just replace it when its bust?!
When I lift off the clutch pedal there is a kinda knock as my foot comes off, is that a sign of something bad? :cry:
Offline   Reply With Quote
Old 28 Jun 2004, 06:44 PM   #2 (permalink)
Obsessed Scooby
Paid & Proud
 
PeterUK300's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: East Herts
Posts: 12,081
Not heard that before :?:
I would get it checked

I had the old clutch judder and had clutch and Flywheel changed under Warranty
__________________
All the best
Pete

http://www.scoobyweb.co.uk
Offline   Reply With Quote
Old 28 Jun 2004, 06:47 PM   #3 (permalink)
Senior Scooby
 
triplezoney's Avatar
 
Join Date: May 2004
Location: England lol
Posts: 1,385
Send a message via MSN to triplezoney
Need to go up there next Saturday so I'll get them to have a look at that too :roll:
Anyone around the Cirencester area the weekend? Long shot I know :wink:
Offline   Reply With Quote
Old 28 Jun 2004, 08:37 PM   #4 (permalink)
Administrator
 
skylight's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Here and S.Wales
Posts: 13,155
Triplezoney, is it only when cold? like when the car warms up it goes away?
Offline   Reply With Quote
Old 28 Jun 2004, 08:40 PM   #5 (permalink)
Senior Scooby
 
triplezoney's Avatar
 
Join Date: May 2004
Location: England lol
Posts: 1,385
Send a message via MSN to triplezoney
Nah m8, its there all the time, warm or cold
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 06:03 AM   #6 (permalink)
Regular Scooby
 
Join Date: Jun 2004
Location: South West
Posts: 118
Sounds like the release bearing. Any decent mechanic should be able to tell what the problem is. But defo get it checked, nothing worse than a dodgy clutch :evil:
Cheers, Olly
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 06:38 AM   #7 (permalink)
Administrator
 
skylight's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Here and S.Wales
Posts: 13,155
Quote:
Originally Posted by Olly P
Sounds like the release bearing. Any decent mechanic should be able to tell what the problem is. But defo get it checked, nothing worse than a dodgy clutch :evil:
Cheers, Olly
Ol, is that major? Release Bearing or is it as simple as replacing the beraing and all will be fine again?

Thanks in advance
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 06:53 AM   #8 (permalink)
Regular Scooby
 
Join Date: Jun 2004
Location: South West
Posts: 118
If its just the bearing then it should be ok if you change it. BUT as far as I'm aware its a gearbox out job anyway, and as clutch kits are very often supplied containing a release bearing it is likely that the clutch has seen a few miles and if youv'e got it apart it would be common sense to change the whole lot.
Which clutch to get depends on power output and budget. I have an Exeddy organic clutch, it was about 800 on the car. Its a fair bit snatchier than the standard item but will take alot of abuse and I think its guaranteed for 1/2 million miles. If what I read is right though a standard replacement shouldn't cost more than about 150 for the kit.
Cheers, Olly
p.s If I'm right about the release bearing at some point the pedal will start sticking
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 09:41 PM   #9 (permalink)
Senior Scooby
 
triplezoney's Avatar
 
Join Date: May 2004
Location: England lol
Posts: 1,385
Send a message via MSN to triplezoney
There's a kinda grinding noise when I lift the cluth at higher revs 2 :cry:
Is that normal? :cry: I assume not!
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 09:43 PM   #10 (permalink)
Administrator
 
skylight's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Here and S.Wales
Posts: 13,155
Quote:
Originally Posted by triplezoney
There's a kinda grinding noise when I lift the cluth at higher revs 2 :cry:
Is that normal? :cry: I assume not!
I would deffo get it in for a check up.... Did you get any warrenty from the garage (3 months or anything)
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 09:46 PM   #11 (permalink)
Senior Scooby
 
triplezoney's Avatar
 
Join Date: May 2004
Location: England lol
Posts: 1,385
Send a message via MSN to triplezoney
12 months m8
Gonna have a moan, 10am Saturday! :evil:
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 09:51 PM   #12 (permalink)
Administrator
 
skylight's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Here and S.Wales
Posts: 13,155
Quote:
Originally Posted by triplezoney
12 months m8
Gonna have a moan, 10am Saturday! :evil:
Get it in there.... best to have it checked out altough i think clutch falls under wear and tear.... Has it ever has the clutch replaced?
Offline   Reply With Quote
Old 29 Jun 2004, 09:53 PM   #13 (permalink)
Senior Scooby
 
triplezoney's Avatar
 
Join Date: May 2004
Location: England lol
Posts: 1,385
Send a message via MSN to triplezoney
Dunno m8, garage won't let me see the receipts due to Data Protection so they say... reckon its bollards meself :evil:

Gonna have a moan n a winge, then name n shame :twisted:

Fair wear n tear, my a$$ lol only had the car 2 weeks!!!!
aint my fair wear n tear, so they can fookin fix it :x
Offline   Reply With Quote
Old 30 Jun 2004, 10:45 AM   #14 (permalink)
Regular Scooby
 
Join Date: Jun 2004
Location: South West
Posts: 118
I'm pretty sure data protection can't apply. When you bought the car you also bought its history, you are the current owner and therefore entitlrd to any records they may have.
Sounds very dodgy to me. If you've only had the car two weeks then you don't even need the warranty, it will fall under the law about goods and services being fit for purpose. You bought a car, it requires a clutch to operate, if its not working properly then its not fit for purpose, take it back, ask to speak to whoevers in charge, explain that you understand the law and that they would be breaking it by not fixing the car.
Why are some garages full of tw@ts?
Cheers, Olly
Offline   Reply With Quote
Old 30 Jun 2004, 11:22 AM   #15 (permalink)
Administrator
 
skylight's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Location: Here and S.Wales
Posts: 13,155
Well put olly, Triplezoney! Are you listenting.... :wink: Get it back there m8.
Offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
clutch time -Ant- Technical General 0 17 Apr 2008 06:19 PM
Power loss Problem, Please help - maybe clutch djquest Technical General 23 20 Oct 2007 05:02 PM
Clutch woes pls help! also error code help Boostjunky Technical General 5 07 Aug 2007 06:50 PM
clutch nugster Technical General 3 14 May 2006 12:23 PM
New Clutch! andrewwhitcombe Technical General 6 20 Apr 2005 01:10 PM


All times are GMT. The time now is 07:31 AM.



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.6.0 PL2 © 2011, Crawlability, Inc.